De vriendenkringen van de zeventien brandweerposten binnen de zone Midwest bundelden voor het eerst de krachten voor een warme actie ten voordele van De Warmste Week. Via de vriendenkringen werden vijfhonderd T-shirts en truien, met daarop een door twee brandweervrouwen zelf ontworpen logo verkocht. “We worden dagelijks geconfronteerd met onzichtbare ziekten”, leggen de initiatiefnemers uit waarom het thema van de Warmste Week hen nauw aan het hart ligt.
Binnen de brandweerzone Midwest heeft iedere post een vriendenkring. “Die hebben allemaal een eigen werking, maar tot voor kort was er nog nooit een samenwerking geweest tussen de verschillende vriendenkringen”, zegt Benjamin De Boever van de Roeselaarse brandweer. Ongeveer een half jaar geleden kwamen hij, collega Michel Denys en Thijs Degryse, brandweerman in Staden, op het idee om de krachten te bundelen en een initiatief uit te werken voor de hele brandweerzone.
Logo’s laten samenvloeien tot mooie tekening
Isolde Ureel en Saar Carrein, de partners van respectievelijk Thijs en Benjamin, zijn beiden erg creatief. Zij ontworpen een passende tekening voor op een trui of T-shirt. “Het logo van De Warmste Week en het logo van Midwest lieten we samenvloeien tot een leuke tekening”, zegt Isolde. Zij is zelf brandweervrouw en ambulancier binnen de zone. “Het thema van De Warmste Week is dit jaar onzichtbare ziektes. Dat is iets waar we tijdens het uitoefenen van ons beroep dagelijks mee geconfronteerd worden.”
Met mooi bedrag naar Genk
Via de vriendenkring van de verschillende brandweerposten werden de Warmste truien en T-shirt te koop aangeboden bij de brandweerfamilie. Zowel brandweerlui als familieleden kochten massaal een exemplaar.
“We hebben vijfhonderd exemplaren verkocht. Vanuit de zone kregen we ook nog een mooi bedragje waardoor we op 19 december een erg mooie cheque kunnen afgeven in Genk”, zegt Thijs Degryse.
Vervolg
De verkoop van de T-shirts en truien smaakt naar meer. “Het is de eerste keer dat we iets deden met alle vriendenkringen samen. We kunnen terugblikken op een unieke en geslaagde samenwerking. Misschien dat er volgend jaar wel een vervolg komt”, zegt Benjamin.