ROESELARE: Stad gaat zijn centrum beschermen tegen wateroverlast

Ingediend door Stefaan op ma, 22/06/2026 - 07:30

Na de Batjes volgt de spadesteek in de Diksmuidsesteenweg. Er gebeuren rioleringswerken om het stadscentrum te beschermen tegen wateroverlast.

De werken gebeuren in verschillende fases en duren wellicht tot eind mei 2027.

Vanaf 30 juni starten de werken in het kruispunt met de Albrecht Rodenbachstraat.

Daar komen ondergronds de Klauwaertsbeek en de Mandel samen.

Praktisch:

Het kruispunt met de Albrecht Rodenbachstraat en Wallenstraat is afgesloten.
Met de wagen of de fiets kan je niet door de werfzone. Te voet kan je wel door.
De Wallenparking is bereikbaar via de Groenestraat. Je rijdt ook langs daar weg.
We keren de Karnemelkstraat van richting. Je kan met de wagen zo tot in de Wallenstraat.

Deze fase duurt tot aan het bouwverlof (midden juli).

Geschreven door
Mandelnieuws/ Foto Stad Roeselare