Maselis

Rocco Granata vierde mid augustus zijn tachtigste verjaardag. Een mijlpaal in het leven van de immer goedlachse wereldartiest met Italiaans-Limburgse roots.
Rocco's nieuwste album “ROCCO 80” (2CD+DVD) dat dit weekend verschijnt zet deze gebeurtenis extra luister bij met oude én nieuwe muziek, want ook al kwam er in 2014 een eind aan de live-concerten, muziek maken doet de artiest nog steeds. Zo blikt Rocco terug op zijn leven in het ontwapenend persoonlijke “Ik Deed Mijn Best” en bezingt hij in “Europa” de huidige vluchtelingenproblematiek vanuit zijn eigen ervaringen als kind. Daarnaast vertolkt Rocco twee eerder onuitgegeven liedjes van Toon Hermans (“Ze Dekte De Tafel” en “Dit Zijn Mijn Handen”).
Een jubileumuitgave vraagt uiteraard ook om een terugblik op zijn prachtige carrière. Met natuurlijk de onvermijdelijke wereldhit “Marina”, ontelbare keren gecovered in alle talen en muziekstijlen en door de groten der aarden vertolkt.

Naast de bekende meezingers bevat de Best Of CD2 ook live-versies (“Buona Sera Signorina” in De Roma Antwerpen en “Che Sara” in AB Brussel), en samenwerkingen met Toots Thielemans, Buscemi (van het album “Rocco con Buscemi” uit 2010) en Enrique Noviello & Los
Auténticos Decadentes (van het album “Argentina” uit 2013).
Als kers op de verjaardagstaart bevat deze jubileumuitgave ook de DVD van de internationaal bejubelde film “Marina” uit 2013,geregisseerd door Stijn Coninx met Matteo Simoni in de hoofdrol.
"ROCCO 80", een pracht van een cadeau van en voor een artiest waar de tijd maar geen vat op lijkt te hebben! Het album ligt sinds dit weekend in de winkel en kan uiteraard ook op de courantste download- & streamingplatforms worden teruggevonden.
Bij een nieuw album hoor meteen ook een nieuwe single en daarvoor viel de keuze op het ontwapende en persoonlijke nummer "Ik deed mijn best", een nummer waarvoor Rocco de muziek schreef en waarvoor tekstschrijver Louis Verbeeck zaliger z'n laatste tekst schreef. Door het spijtige overlijden van Louis kreeg dit nummer nog een meer diepgewortelde en persoonlijke betekenis voor Rocco.

Na ‘Te Quiero’ en ‘Nina Bonita’ gooit Filip D’Haeze het dit keer over een andere boeg. Hij gaat de Franse tour op met 'Filou, c'est fou'. Een nazomerse meezinger in de typische Filip D'haeze stijl. 

De single gaat over een man die van jongs af aan kattenkwaad uithaalt en zijn vossenstreken nooit heeft kwijt gespeeld. Dit keer is het ook geen cover, maar een oorwurm van formaat die Filip samen met David Vervoort schreef. David stond ook in voor de productie. Bij 'Filou, c'est fou' hoort ook een toffe videoclip. Hiervoor deed Filip beroep op de acteur Sam Louwyck, bekend van o.a Eigen Kweek. Hij speelt de volwassen Filou in de videoclip. 
 

Sam Louwyck & Filip D'haeze

Bekijk hier de videoclip van 'Filou, c'est fou':

Het Trax-festival lokte vorige zaterdag ruim 7000 toeschouwers naar de site in Roeselare. Onze fotograaf Jan Huysentruyt zorgde voor een sfeerreportage en legde Daan en Het Zesde Metaal op de gevoelige plaat.

 

JACQUES VERMEIRE & RUBEN VAN GUCHT
"Van 7 tot 77" -> try out
 
 
Vrijdag 21 september 2018
Oostkamp, CC De Valkaert
 
Zaterdag 22 september 2018
Sijsele, CC De Cultuurfabriek
 
Jacques en Ruben komen voor ze de grote zalen intrekken nog twee maal try outen in de streek. Nadien is er telkens een meet and greet.
 
Tickets via COMEDYSHOWS.be of 0479 13 04 15
 

Dertig jaar, een slordige tweeduizend voorstellingen en pak-weg één miljoen bezoekers nà Zaalshow I, kondigt Jacques Vermeire zijn zevende zaalshow aan: Van 7 tot 77.
In Van 7 tot 77 luidt de oude rot van de volkscomedy een terugkeer in naar de typetjes én tegelijk neemt hij een wissel op een vrolijke toekomst met jonge god Ruben Van Gucht. Want…

Na zijn overrompelend succesvolle comeback met 5 voor 12 (2012) steekt Jacques Vermeire nog een sportief tandje bij en speelt hij met Ruben Van Gucht zijn jongste joker uit.

Jacques Vermeire en Ruben Van Gucht versmelten hun wederzijdse respect en sympathie nu tot een avondvullend lachsalvo, getiteld Van 7 tot 77. De sportieve reporter vuurt de man van duizend-en-één smoelen aan tot zijn weergaloze core-business: hilarische typetjes. Het is nu al uitkijken naar nieuwkomers als kaasmeester Jean Van Tricht en Nonkel Geubels.


Bob Savenberg - Andy Peelman
c Ymke Dirikx

De kogel is door de kerk: Vanaf 1 september verzorgt House of Entertainment het management en de algemene carrièrebegeleiding van Andy Peelman (De Buurtpolitie). Kersvers Managing Director Bob Savenberg, zal binnen het bedrijf de functie als manager van Andy opnemen. “Ik had gezworen om geen manager te nemen, maar de babbels met Bob, zijn enthousiasme en dat van het voltallige House of Entertainment-team, overtuigden mij om er voluit voor te gaan”, zegt Andy Peelman. Naast zijn medewerking aan het 10de seizoen van ‘Echte Verhalen: De Buurtpolitie’, is Andy ook te zien op VTMKZOOM en werkt hij in alle stilte aan een nieuw programma voor vtm.
 

Bob Savenberg, managing director van House of Entertainment: “Andy is een ontzettend harde werker. Hij is sympathiek, veelzijdig en – dat is voor mij het belangrijkste – hij denkt mee op lange termijn, een belangrijke reden waarom ik graag met hem wil samenwerken. De mensen hebben hem graag. Hij staat dicht bij zijn publiek en dat gaan we zo houden, maar ondertussen kijken we samen naar nieuwe mogelijkheden: Als acteur, presentator of Brand Ambassador liggen er voor hem nog heel wat kansen."
 
Pieter Ramboer, CEO: “Nog voor hij start op 1 september, bewijst Bob al zijn meerwaarde voor House Of Entertainment. We zijn blij om Andy bij ons te verwelkomen. De komende weken rollen we ons boekingsverhaal verder uit en voegen we naast Andy Peelman, waarschijnlijk nog nieuwe namen toe aan onze huidige portefeuille. Hou ons in de gaten!

 
House Of Entertainment is een full service marketing-, communicatie-, organisatie- en managementbureau, dat ontstond in 2017. Op jaarbasis organiseert de eigen productieafdeling een 100-tal events (o.a. I love the 90’s – The party, Festival van de Ambiance, Adamo in Concert, Golden Earring Live, Jan Smit Live in het Sportpaleis), goed voor ruim 450.000 bezoekers. Artiesten en organisatoren kunnen bij het bedrijf terecht voor de volledige omkadering op maat van hun wensen. De marketing- en communicatieafdeling is voor commerciële merken de ideale bruggenbouwer naar de entertainmentwereld. Dit najaar rolt House of Entertainment zijn eigen boekingsafdeling uit waarmee het bedrijf verder evolueert als allround speler op de Belgische entertainmentmarkt.

Als afsluiter van de fietsvierdaagse 'West-Vlaanderens mooiste' in Roeselare trad de Spaanse schone Belle Perez op. Onze website was exclusief aanwezig.

Vanaf 28 oktober kan je in Stadsschouwburg Antwerpen, Ethias Theater Hasselt, Capitole Gent en Kursaal Oostende gaan kijken naar ‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’. Het alom geliefde sprookje over broer en zus die in het peperkoekenhuisje ten prooi vallen aan de boze heks, wordt in een modern jasje gestoken met originele liedjes, coole dansjes, verrassende personages en een gezonde dosis humor.

Om alvast helemaal in de sfeer te geraken, lanceert Music Hall nu reeds het themaliedje van 'Hans en Grietje, de sprookjesmusical'. Dat is het heerlijk aanstekelijke 'Zo gaan wij op pad' geworden, een instant meezinger die jong en oud meteen in de juiste sfeer brengt. Voor de opname van de bijhorende videoclip, trokken hoofdrolspelers Ianthe Tavernier en Wout Verstappen onlangs naar het prachtige natuurdomein De Averegten in Hallaar (Heist-op-den-Berg).

Volg vanaf 28 oktober 2018 het kruimelspoor van 'Hans en Grietje' naar Stadsschouwburg Antwerpen, Ethias Theater Hasselt, Capitole Gent en Kursaal Oostende, en ga mee op zoek naar de wensput! Weerstaan Hans & Grietje de zoete verleiding van de heks en haar heerlijke, maar o zo verraderlijke peperkoekenhuisje? En vinden ze de weg terug naar huis? Het belooft een spannend avontuur te worden!

Ook nu zal de mooie Music Hall-traditie bewaard worden en kunnen de kids na afloop van de voorstelling op de foto met hun favoriete sprookjesfiguren, tijdens een geanimeerde meet & greet.

Praktisch
‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’
Stadsschouwburg Antwerpen
- 28 oktober 2018 - 15u
- 2 november 2018 - 11u en 14u

Ethias Theater Hasselt
- 11 november 2018 - 14u

Capitole Gent
- 22 december 2018 - 11u en 14u
- 23 december 2018 - 11u en 14u

Kursaal Oostende
- 27 december 2018 - 14u

Stadsschouwburg Antwerpen
- 4 januari 2019 - 13u30 en 16u
- 5 januari 2019 - 11u en 14u
- 6 januari 2019 - 11u en 14u

Tickets & info: www.30jaarmusichall.be

De vele fans hebben er lang op moeten wachten, maar vandaag is hij er dan: het nieuwe album van Laura Lynn ‘Country’. Met ‘Je hebt me duizendmaal belogen' werd Laura Lynn gebombardeerd tot Schlagerkoningin van Vlaanderen. Al snel volgden vele feel-good meezingers als Arrivederci Hans, Jij doet de wolken verdwijnen, Hup Faldera,..    Laura Lynn sloot haar eerste tien jaar af met het met goud bekroonde album, 'Jij en ik' en begon een nieuw muzikaal hoofdstuk met ‘Een nieuwe dag’. Een mix van schlager en pop die velen kon bekoren!

Samen met producer Steve Willaert heeft ze op haar nieuwe album 'Country' de mooiste country klassiekers en line dance nummers in een eigen jasje gestoken. Laura Lynn trekt haar cowboylaarzen aan en tilt schlager, pop en country tot het ambiancegehalte dat we van de Schlagerkoningin gewend zijn.

De meest recente single ‘Laat Je Hart Slaan’ is een Nederlandse bewerking van het alom bekende ‘Let Your Love Flow’ van The Bellamy Brothers. 11 jaar geleden scoorde ook Mama’s Jasje al met een bewerking van deze klassieker. De voorstelling had eerst plaats bij het Radio 2 programma 'Plage Prefereé' , later trok ze met de pers naar een plaatselijk hotel.

 

Qmusic Joe

Qmusic werd bij de vorige meting de tweede grootste zender in Vlaanderen. De nieuwe luistercijfers van 1 maart tot en met 30 juni 2018 bevestigen dit. Qmusic groeit door van 12,4% naar 12,6% marktaandeel bij het algemene publiek (12+) en blijft zo de tweede grootste zender in Vlaanderen. Op de zenderdoelgroep 18-44 jarigen wordt Qmusic marktleider en groeit van 20,6% naar 21,1%. Joe haalt bij het algemene publiek (12+) het hoogste cijfer ooit en groeit van 8,9% naar 9,3% marktaandeel.

Een mooi resultaat voor de MEDIALAAN-radiozenders, waar directeur radio An Caers heel blij mee is: “We zetten met onze radiozenders een mooi resultaat neer. Het is een bevestiging van de koers die we varen met Qmusic en Joe.”

Net vandaag stelt MEDIALAAN een aantal online innovaties bij radio voor, waarvan er al één gestart is deze week met het tegelijkertijd uitzenden van de Joe-ochtendshow op drie zenders.

Sven Ornelis en Anke Buckinx

Joe lanceert vandaag, maandag 20 augustus 2018, twee nieuwe zenders met 70’s- en 80’s-muziek die zowel online, via de Joe-app als via DAB+ te beluisteren zijn: Joe 70’s en Joe 80’s. Op deze nieuwe zenders kan iedereen non stop luisteren naar de beste hits uit de jaren ’70, de jaren ’80 en op de hoogte blijven van de actualiteit met nieuws- en weerupdates én de ochtendshow.

De radiozender zorgt met de twee nieuwe zenders voor een primeur in Vlaanderen: wie fan is van muziek uit deze twee decennia maar de ochtendshow niet wil missen kan er dus ook Sven & Anke op volgen. Luisteraars van de nieuwe zenders krijgen alle actuagesprekken uit de ochtendshow te horen, maar alle muziek is wel aangepast naar de beste hits uit de 70’s en de 80’s. De ochtendshow van Joe is dus voortaan op drie zenders te horen.

Sven Ornelis, Joe-dj: “Voor mij is dit even revolutionair als toen ik voor de eerste keer een radioshow maakte waarbij ik zelf achter de knoppen stond en alles zelf technisch kon bedienen. We zijn er met onze ochtendshow nu op drie zenders en je kan zelf de muziek kiezen die je wil horen, hoe leuk is dat?”

An Caers, directeur radio: “We weten dat 7 op 10 luisteraars meer themazenders wil rond bepaalde muziekstijlen of specifieke inhoud, dus dit is een eerste stap om tegemoet te komen aan die vraag. Wie fan is van de 70’s of de 80’s én van Sven & Anke, kan vanaf nu opstaan met zijn vertrouwde ochtendshow en ervoor, erna en tijdens enkel de beste hits horen uit dat decennium.”