Maselis

Een frietketel veroorzaakte maandagmiddag een brand in de Kerkebrugstraat in Hooglede. De bewoners probeerden nog te blussen met een doek, maar dat lukte niet helemaal.De brand ontstond rond 13 uur in een bijkeuken van de woning van Leon Vanelslander (78) en Annie Huvaere (70). Daar was het koppel frietjes aan het bakken in een toestel op gas. “Ze probeerden het vuur nog te blussen door er een doek op te gooien, maar dat was niet vochtig”, zegt luitenant Stefaan Vermeersch van de brandweerpost Roeselare. Doordat er deuren openstonden, was er ook rookschade op andere plaatsen in het huis, maar het is wel nog bewoonbaar;