De Beversesteenweg wordt in 2019 aangepakt, maar er wordt al eerder aan de fietsers gedacht met het doortrekken van het fietspad langs de spoorweg tussen de Koning Leopold III-laan en de TRAX-site.Begin 2018 hoopt de stad de aanleg te kunnen starten. Het tracé is al geselecteerd als één van de fietssnelwegen in West-Vlaanderen. “Om het fietsen tussen Beveren, het station en het centrum van Roeselare verder te stimuleren en veiliger te maken, wil de stad de ontbrekende schakel van de fietsinfrastructuur langs de spoorweg realiseren”, zegt schepen van Mobiliteit Griet Coppé (CD&V).Als het van het stadsbestuur zou afhangen, dan was de fietsostrade er al lang. Maar eerst was er een akkoord nodig met spoorwegbeheerder Infrabel. Dat is er nu, na lang onderhandelen.

 

Burgemeester Kurt Windels (De Brug) stuurde gisteren zijn kat naar de persconferentie in het Bierkasteel waar de nieuwe fusieclub werd voorgesteld. “Dit is een zeer droevige dag voor het Ingelmunsterse voetbal. Wij hebben alle begrip voor de commerciële en sportieve ambities van de bestuurslui, maar met de gemeente hebben we een andere visie op lokaal voetbal”, aldus een zwaar ontgoochelde burgemeester.Volgens Windels is er bijna niemand in de gemeente die vraagt om een voetbalploeg te hebben in een van de hoogste nationale reeksen. “We willen een ploeg op niveau van onze gemeente, een gemeente van 11.000 inwoners.”

De Ingelmunsterse supporters voelen zich koud gepakt en zien die verhuis helemaal niet zitten. “Begin deze eeuw werd ons al eens een mes in de rug gestoken toen het toenmalige KSV Ingelmunster fuseerde met Harelbeke en naar daar verhuisde. Met OMS kwam er een nieuwe club waarop men in Ingelmunster terug fier kon zijn. Het geld van onze club wordt nu gebruikt om in Izegem een grotere fusieclub te lanceren”, sakkert Dieter Hoorne, voorzitter van de supportersclub van OMS Ingelmunster.Hoorne twijfelt of hij komende zaterdagavond de thuiswedstrijd tegen Pepingen zal bijwonen. “Na de fusie met Harelbeke was ik tien jaar supporter zonder club. Sinds drie jaar heb ik terug een abonnement in Ingelmunster. Hoogstwaarschijnlijk koop ik er volgend jaar geen meer.”

Anderhalf jaar nadat de kerk op de wijk De Tassche afbrandde, wordt volgende week op die site gestart met de bouw van een nieuw ontmoetingscentrum. Het was eerst de bedoeling om de ontwijde kerk te verbouwen tot ontmoetingscentrum, maar de brand gooide roet in het eten. In mei vorig jaar gingen de restanten van de kerk al tegen de vlakte en begin volgende week starten de bouwwerkzaamheden. De nieuwbouw zal bestaan uit twee niveaus. In het hoogste bouwblok komt een polyvalente zaal van 250 vierkante meter. In het andere stuk een berging, een koelcel, een bar en keuken, sanitair, een vestiaire en een vergaderzaal van 50 vierkante meter. De inkomhal krijgt aan de buitenkant een luifel en de ingang zal richting frituur georiënteerd worden, waar ook een zonnig terras komt dat met wat groen afgeschermd wordt van inkijk. De klokkentoren wordt behouden. (CDR)

 

 

Dinsdagavond omstreeks 19.50 uur stond een wagen, een kleine 'brommobiel', op de sporen aan de overweg in de Hoge Akkerweg. De trein kon niet meer remmen en reed het voertuig aan. De bestuurster van de wagen werd uit haar voertuig geslingerd en overleed ter plaatse. Op de trein vielen geen gewonden. Er werden bussen ingelegd en een dertigtal reizigers werd rond 20.45 uur geëvacueerd. Er was dinsdagavond geen treinverkeer meer tussen Ieper en Poperinge.Het is niet uitgesloten dat het gaat om een wanhoopsdaad.

 

K.FC MANDEL UNITED

Woensdagmiddag werd in het Bierkasteel in Izegem een persconferentie gehouden die de fusie  aankondigde tussen KFC Izegem en OMS Ingelmunster. Het was eigenlijk geen onverwachte wending in de geschiedenis van Ingelmunster. De ploeg heeft al een mislukte fusie achter de rug en men keek dan ook argwanend uit naar de persconferentie van woensdagmiddag. Voor sommige supporters van Ingelmunster is de fusie een zure appel. Bert Maertens, burgemeester van Izegem, was op de afspraak aanwezig maar zijn collega van Ingelmunster was nergens te bespeuren.

 

Het is trouwens niet de eerste keer dat de transfergeruchten de kop op steken. Begin deze eeuw stond KFC Izegem al dicht bij een fusie met het toenmalige KSV Ingelmunster, maar die samensmelting sprong toen af. Ingelmunster ging toen in zee met RC Harelbeke, maar al gauw werd in Ingelmunster een nieuwe club opgericht. Maar nu gaat OMS Ingelmunster straks voor een tweede keer op in een fusie. Er zijn dan ook heel wat vragen.

Voorzitter Paul Seynaeve is een uiterst tevreden man: "Dit is de eerste stap, maar ik wil alle medewerkers van KFC Izegem en OMS Ingelmunster bedanken om dit project 200 procent te steunen. Dergelijke initiatieven zorgen voor wind, maar dit moet en zal slagen. Binnen hier en een jaar staat er iets waar de regio erg 'preus' op mag zijn",aldus nog Seynhaeve.

Xavier Vanhonsebrouck is ook een uiterst tevreden zakenman. "We hebben ons al met enkele investeerders geëngageerd om een gezonde kas samen te stellen en het is de uiteindelijke bedoeling om zo snel mogelijk van eerste amateurklasse naar 1B te stappen."

"Zodra KFC Mandel United de eerste wedstrijd op het nieuwe stadion in Izegem speelt, geef ik de fakkel door aan Xavier. Maar ik blijf wel in de organisatie betrokken", aldus voorzitter Seynhaeve.

Onze Redactie had ook een ingeleid gesprek met sportschepen Kurt Grymonprez van Izegem : "Met de afbraak van het oud gedeelte van de turnhal zijn er gronden vrijgekomen en in het kader van het sportmasterplan hebben we ruimte gecrieërd om langs de Burgemeester Vandenbogaerdelaan een nieuw stadion neer te zetten. De gronden zijn reeds ter beschikking. Nu is er enkel nog de bouw van een nieuwe tribune met cafetaria zoals een gelijkaardige model van Rumbeke", aldus nog de Schepen die de nadruk legt op het feit dat het huidig stadion grondig zal worden gerenoveerd en de atletieksport zowat vijftig procent zal innemen.De oude tribune op het huidig stadion zal worden gesloopt en in verband met de huidige fusie zal de fusieploeg zijn eerste seizoen in Ingelmunster afwerken. Zodra het nieuw stadion klaar is zal men in Izegem de competitie afwerken. Het nieuwe stadion zal ook voorzien zijn van een kunstgrasveld."

Burgemeester Gerard Liefooghe (54, Gemeentebelangen) van Alveringem moet het binnenkort een maand zonder auto stellen. De burgervader werd vorige zomer in Oudenaarde door de politie aan de kant gezet, omdat hij het gaspedaal van zijn wagen te hard indrukte.Zijn rijbewijs werd meteen ingetrokken en hij moest zich vijftien dagen met de fiets behelpen. Vorige week werd zijn zaak behandeld in de politierechtbank van Oudenaarde. Hij kreeg er 420 euro boete en een maand extra rijverbod. Dat gaat normaal binnen enkele maanden in. Liefooghe legt zich neer bij die straf en noemt die correct."Ik heb in het verkeer een fout gemaakt, ben ervoor gesanctioneerd en heb er een les uit getrokken", aldus Liefooghe.

In de nacht van maandag op dinsdag werden twee inbraken in voertuigen gepleegd in Bredene. Dat gebeurde in Aalscholverstraat en het Pluvierenerf. De politie van Bredene/De Haan stelde vast dat de geviseerde auto’s telkens van het merk BMW waren (4 of 5 reeks).Iedere keer werd een klein driehoekig raampje van de achterdeur van het voertuig ingeslagen, waardoor men de wagen kon binnendringen. In Wenduine werd het volledige dashboard gedemonteerd en werd het stuur gestolen. Bij de feiten in Bredene werden telkens airbags, gps, en harde schijf gestolen. De politie van Bredene/De Haan stelt een onderzoek in en roept BMW-rijders uit de regio op om hun auto zo veel mogelijk in de garage te plaatsen. Verder wordt gevraagd om waakzaam te zijn en elke verdachte gedraging onmiddellijk te melden op het noodnummer 101

 

In Staf Versluys heeft Hof der Prinsen voor de tiende keer haar carnavalsbal georganiseerd. Er was dit jaar geen kandidaat-prins, maar dat kon de

 pret niet drukken. Fantasia, alias Ann Dumalin, werd voor de tweede keer verkozen tot prinses. Terwijl ze vorig jaar nog 291 stemmen haalde, waren dat er dit jaar 305. "Volgend jaar zou prinses Fantasia bij een derde verkiezing de titel van keizerin kunnen krijgen", zegt Alain Lynneel van Hof der Prinsen.Uittredend Prins Bolleke, ofte Dirk Cattoir, is geen kandidaat meer.Sedert 2005 was hij actief in het carnavalgebeuren en het afgelopen jaar was hij présent op een 80-tal bals.In 2017 zet hij toch door !Dirk zetelt trouwens ook als onafhankelijke in de gemeenteraad.Het Hof der Prinsen bij monde van Alain Lynneel is echter formeel en heeft beslist dat Prins Bolleke geen officiele functie heeft en dus ook niet zal plaats nemen op de officiele prinsenwagen.In 2016 vond de stoet niet plaats wegens de terreurdreiging.

 

 

"Mama hield enorm van mij en fleurde steeds op toen ze me zag. Ze werd evenwel voortdurend fysiek en psychisch onderdrukt door Mike. Ik wist wat haar beroep was (prostituee, red.) en we konden er open over praten. Ze wilde weg van Mike en dat betekende haar dood." Luis (18), de zoon van Daisy Vergote, is ervan overtuigd dat El Sayed 'Mike' Farag zijn moeder heeft vermoord. "Ik heb dit nog geen plaats kunnen geven in mijn leven. Ik hoop wel op gerechtigheid aldus de zoon. Intussen blijft de dader alles ontkennen en is hij in de rechtbank zeer agressief.

Bewoners van de Kaasterwijk in Rumbeke schreven een open brief aan het stadsbestuur omdat ze het beu zijn dat hun straten worden gebruikt als sluiproute om de verkeerslichten op de Rijksweg te vermijden. Bewoners van de Kaasterstraat, Graaf de Limburg Stirumlaan, Grenadiersstraat en Maria's Lindestraat hebben er genoeg van. Al sinds 2008 laten zij hun ongenoegen blijken, maar bijna tien jaar later is er nog niets aan de situatie veranderd.Het wordt zelfs steeds erger. “Met goedkeuring van het stadsbestuur komt er binnenkort een uitzonderlijk grote garage, Top Motors, en een uitgebreide KMO-zone op het einde van de Kaasterstraat. De toegang voor het verkeer gebeurt via de wijk. Daarom trekken we vandaag aan de alarmbel en blijven we vechten voor meer verkeersveiligheid voor onze kinderen”, zeggen Charlotte Decru en Peter Dewaele van het Wijkcomité. “De Rumbeekse wijken zijn getransformeerd van aangename, groene en leefbare omgevingen tot doorgangswegen waar automobilisten aan hoge snelheid de kortste weg zoeken.”